Czy posiadasz cechy dobrego pracownika?

Czy jesteś dobrym pracownikiem w oczach swojego pracodawcy? Posiadasz cechy, tj. odpowiedzialność, pasja, zdolność adaptacyjna, czy pewność siebie nie są ani trochę obce. Chcesz poznać swoje słabe i mocne strony?

Rozwiąż test oceny pracownika!

Cechy dobrego pracownika

Zawodowe porady » Cechy dobrego pracownika

Cechy dobrego pracownika

Sprawdź cechy, które są szczególnie cenione przez każdego pracodawcę!

Trudno wymienić cechy, jakimi powinien charakteryzować się przykładny pracownik. Na niniejszej stronie jednak postanowiliśmy podjąć się wyzwania – zebrania i dokładnego opisania wszystkich najlepszych cech wzorowego pracownika. Znajdziesz więc tutaj same pozytywne i dobre porady.

1. Pomysłowość

Ludzie pomysłowi potrafią wykorzystać każdą sytuację do własnych celów i zrobić "coś z niczego". Umieją docierać do właściwych źródeł i zasobów, aby zrealizować swoje plany. Dostrzegają różnorodne sposoby działania i w sposób twórczy podchodzą nawet do stereotypowych zagadnień. Wiedzą, że każdy problem można rozwiązać a trudności w nim tkwiące stanowią dla nich wyzwanie i wartość samą w sobie.

2. Optymizm

Cecha optymizmu wysoce koreluje z gotowością do podejmowania zmian. Optymiści prezentują pozytywny, a niekiedy wręcz entuzjastyczny stosunek do wszelkich nowości. W przeciwieństwie do pesymistów, którzy skoncentrowani są na trudnościach i przeszkodach, optymiści dostrzegają wokół siebie różnorodne możliwości i okazje. Pozytywnie interpretują rzeczywistość i wierzą, że czas pracuje na nich.

3. Podejmowanie ryzyka (śmiałość)

Ryzykanci traktują życie jak wielką przygodę. Kochają wyzwania. Charakteryzuje ich ciągły ruch i niepokój, nie znoszą poczucia bezpieczeństwa i stagnacji. Nudzą ich działania rutynowe i powtarzalne. Zwykle są twórcami zmian i podejmują działania innowacyjne. Pracują efektywnie w środowisku pełnym "burz i zawirowań".

4. Napęd (pasja)

Pasja jest rodzicem energii, która wzmacnia wszystkie pozostałe cechy. Pasjonaci rzadziej ulegają znużeniu i zmęczeniu. U progu trudnych zadań nie odczuwają lęku a raczej są pełni energii i entuzjazmu.

5. Zdolność adaptacyjna

Zdolność ta zawiera w sobie dwa komponenty: elastyczność i odporność. Dzięki elastyczności możliwe jest łatwe przystosowanie się osoby do zmiennych wymagań otoczenia. Oszczędza jej to rozczarowań i frustracji. Ludzie elastycznie stawiają sobie cele, ale nie inwestują w ich realizację ponad miarę. W razie potrzeby szybko zmieniają plany, mając wcześniej przygotowane różne opcje. Odporność jest cechą, dzięki której ludzie nie załamują się niepowodzeniami, a popełnione błędy mają dla nich walor kształcący. Żyją raczej dniem dzisiejszym i przyszłością niż przeszłością. Nie przywiązują nadmiernej wagi do własnego statusu i funkcji.

6. Pewność siebie

O ile optymiści pozytywnie interpretują rzeczywistość zewnętrzną, o tyle osoby pewne siebie mają zaufania do własnych zdolności i możliwości. Wysoki wynik w tej skali jest typowy dla osób poczuciu własnej wartości. Mają one przekonanie, że panują nad swoim życiem. Jeśli, mimo chęci, nie mogą zmienić rzeczywistości wokół siebie, to starają się ją maksymalnie wykorzystać. Nie przeraża ich możliwość porażki, a pojedyncze niepowodzenia nie podważają ich wiary w siebie. Uczą się na błędach wierząc, że bez porażek nie ma mistrzostwa.

7. Tolerancja na niepewność

Dla osób obdarzonych tą cechą jedyną pewną rzeczą jest to, że w dzisiejszym świecie nic nie jest pewne. Akceptują one ten stan wiedząc, że w realizacji każdego planu mogą pojawić się elementy nowe i zaskakujące. Ponieważ nie spodziewają się szybkich rozwiązań i prostych odpowiedzi, wykazują dużą cierpliwość i nie dokonują pochopnych ocen.

To tylko ogólne podsumowanie cech dobrego pracownika. W kolejnych artykułach zostaną poruszone inne cechy szczególnie cenione przez pracodawców. Ponadto znajdą się tutaj porady z zakresu doradztwa zawodowego i personalnego!

Reasumując, pamiętaj, iż każdy pracodawca ceni sobie pracowników posiadających umiejętności takie jak:

  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność radzenia sobie z nietypowością i złożonością,
  • umiejętność rozwiązywania problemów, potrafiących analitycznie myśleć,
  • dobra lub bardzo dobra znajomość obsługi komputera,
  • umiejętność rozdzielenia pracy od życia osobistego – wysoka inteligencja emocjonalna,
  • umiejętność organizowania i oceniania własnej pracy.

 

« powrót do poprzedniej strony

 

liczba wyświetleń: 82 111

data dodania: Poniedziałek, 7 czerwca 2010

 

Porady dla pracowników

 

Wypoczynek i podróże

Testy zawodowe

Testy miłosne

 

Złota myśl

“Nie pamiętam, abym czuł się kiedyś zmęczony pracą, choć bezczynność bardzo mnie wyczerpuje.”

Arthur Conan Doyle, Znak czterech

Strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką cookie.

Ukryj